Komponenty marki osobistej


W różnych opracowaniach znajdziemy wylistowane elementy, które składają się na markę osobistą. Cztery z nich wydają się występować w każdym modelu. Są to: wiedza, umiejętności, doświadczenie oraz osobowość.

Wiedza

Inaczej kwalifikacje, zatem wszystko to, co możemy potwierdzić formalnie. Możesz być lekarzem, prawnikiem, terapeutą - zatem skończyłeś określony kierunek studiów, czy też kursy specjalistyczne tak, aby posiąść wiedzę w danym temacie.

Umiejętności

Zatem coś, w czym jesteś naprawdę dobry, coś co wyróżnia Ciebie z grona innych ludzi. Przyjrzyjmy się na przykład profesjonalnemu muzykowi - nie tylko ma wiedzę jak odczytać zapis nutowy, ale także ma określone umiejętności "obsługi" instrumentu tak, aby wydobyć właściwe dźwięki.

Doświadczenie

W toku życia, czy pracy - nabywasz doświadczenia. Budujesz swoją kompetencję tak, aby miała ona charakter nieświadomy. Kiedy jesteś kierowcą z doświadczeniem Twoje reakcje stają się automatyczne - po prostu wiesz, co należy zrobić.

Osobowość

Czy też charakter. prawdopodobnie najważniejszy komponent marki. Kiedy weźmiemy pod uwagę grupę chirurgów, z takim samym stażem pracy - prawdopodobnie każdy z nich będzie miał podobną wiedzę, umiejętności oraz doświadczenie. To, co będzie wyróżniać markę każdego z nich, będzie komponent osobowości czy też charakteru.

Raz na jakiś czas, najlepiej regularnie, warto wykonać auto audyt własnej marki biorąc pod uwagę choćby wskazane obszary. To doby punkt wyjścia przed ruszeniem w rozwojową podróż.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz