Zbuduj swój system lojalnościowy

Prowadząc przedsiębiorstwo chcielibyśmy posiadać wiernych i lojalnych klientów - takich, którzy będą kupować tylko i wyłącznie u nas. Aby tak się stało, musi być spełnionych wiele czynników. Nie jest prawdą, iż tylko "cena czyni cuda" -  współczesny świat pokazuje, iż jesteśmy w stanie zapłacić więcej za pozornie taki sam produkt, o ile będziemy postrzegali go jako dający większe korzyści. Podejmujemy decyzje zakupowe pod wpływem emocji, które są celowo wzbudzane przez sztaby profesjonalnych marketerów.

Nie da się obronić tezy, iż zegarek noszony na ręce musi mieć mechanizm,który zapewnia, iż będzie niedokładny 1 sekundę w okresie 100 lat. Jeśli nie pracujemy w laboratorium fizyki kwantowej - nie będzie miało to dla nas większego znaczenia. Normalny zegarek spokojnie wystarczy. Dlaczego zatem takowe są sprzedawane?

Bo proces zakupu nie jest racjonalny, jest w dużej mierze oparty na emocjach, i to emocjach pierwotnych - co skrzętnie jest wykorzystywane przez handlowców. Takie przykłady można mnożyć. Producenci oraz handlowcy dwoją się i troją, abyśmy to właśnie u nich zostawiali swoje pieniądze, kupując rzeczy, których nie do końca potrzebujemy.

To jednak za mało dla naszych dostawców - pożądają oni naszej lojalności. Oferują nam zatem systemy lojalnościowe, co jest wysoce skuteczne - gdyż większość w nas wpadła w zastawione sidła. Oczywiście już słychać głosy, iż większość z nas samodzielnie podejmuje decyzje zakupowe i poza komórkową - nie jest w żadnej sieci.

A jakbym Ci powiedział, abyś nosił na sobie reklamę mojej firmy i jeszcze mi za to zapłacić - to mnie wyśmiejesz. Jeśli zaś pójdziesz do sklepu z markową odzieżą i kupisz ubranie - nie będzie odpruwał meteki z marką, niektórzy będą także z dumą nosili na piersiach reklamę ulubionego producenta. Racjonalne, prawda!

Za tę lojalność producenci płacą sporo handlowcom - aby umieścić swój baner, kaseton, czy inny "display" w alei handlowej, co zapewni sukces oferowanym produktom. Jest to szczególnie istotne, gdy produkty są coraz bardziej podobne do siebie, zaś konkurencji przybywa. 

Handlowcy także starają się kupić naszą lojalność, np. poprzez karty systemów lojalnościowych. Zbierasz sobie zatem punkty, wymieniasz je na bony czy też inne oferowane towary. Gdzie zatem zrobisz kolejne zakupy? oczywiście tam, gdzie kartę takową otrzymałeś. Czy będziesz skłonny sprawdzać cenę? Raczej niekoniecznie - gdyż punkty przecież zbieram, a potem dostanę coś za to.

Prawdopodobnie także opowiesz o tym znajomym, a oni także skuszą się na posiadanie karty stałego klienta. Będą zbierać punkty i pomnażać przychody sprzedawcy, a w konsekwencji producenta. Ty oczywiście nic z takiego polecenia, oprócz ogromnej satysfakcji przynależności do "klubu" nie będziesz miał. A może jednak?

Co by się stało, gdyby istniał system który kupuje Twoją lojalność za konkretne pieniądze? Gdybyś kupował w tym systemie produkty, które i tak kupujesz - ale dostawał zwrot części wydanych pieniędzy. Tak wiem - mój znajomy powiedział, że szkoda mu tych fajnych gadżetów, które odbiera za punkty :-) Gdybyś jednak sam mógł wybrać, na co przeznaczyć zaoszczędzone (zwrócone) środki?

Prowadzisz własny biznes i chciałbyś stworzyć system lojalnościowy, ale nie stać Ciebie na emisję własnej karty lojalnościowej, albo chciałbyś aby Twoja firma uczestniczyła w globalnym programie - mieć z tego dodatkowe korzyści? Jest system, który może stać się źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej.


Teraz jest dobry czas na to, aby dowiedzieć się więcej - by świadomie dokonywać zakupów - zainteresowanych zapraszam do kontaktu :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz