Szef spotkał się ze swoimi menedżerami. Podczas spotkania zadała pytanie:
- Kto jest najważniejszy w naszej firmie?
Młody menedżer wyrwał się z odpowiedzią:
- Ty szefie. Potem nasi klienci. No i w końcu my, pracownicy.
Szef się zafrasował, gdyż uświadomił sobie jak wiele ma jeszcze do nauczenia nowego i wyjaśnił:
- W naszej firmie najważniejsi są pracownicy. Jeśli oni dobrze pracują to klienci powracają. Jeśli klienci powracają to zostawiają u nas swoje pieniądze. Jak oni zostawiają swoje pieniądze to mamy zysk i nasza firma ma coraz większą wartość. A wtedy zadowolony jestem ja.
Lekcja ta dała dużo do myślenia także młodemu menedżerowi, który w końcu zaczął rozumieć słowa szefa z ich pierwszego spotkania. Usłyszał wtedy bowiem, że najcenniejszym kapitałem każdej organizacji są właściwi ludzi.
Doskonale przestawił to prof. R. Walkowiak.
Na wartość rynkową współczesnej organizacji znaczący wpływ posiada jej kapitał intelektualny. Zaś jego znaczącą częścią jest kapitał ludzi. W nim zaś mają wielkie znaczenie kompetencje, które posiadają ludzie, bo wtedy posiada jest organizacja.
Dlatego tak ważnym jest, aby organizacja posiadała odpowiednich i dopasowanych pracowników (zachęcam do lektury).
Do usłyszenia!
U nas najważniejszy jest Jaco i każde jego mruknięcie i pierdnięcie. Seba
OdpowiedzUsuń